Op 28 juni j.l. publiceerde de New York Times een uitvoerig artikel over de zonnige ontwikkeling van WALA’s cosmeticapoot, in met name de Verenigde Staten. Dat allerlei Hollywoodsterren zich tegenwoordig met Hauschka-middelen besmeren wisten we al. Dat maakt het dan ook extra leuk om te lezen dat de financiële topman van Dr. Hauschka laat weten dat het hem meer plezier doet wanneer iemand met een huidprobleem baat heeft bij de producten.
De omzet van het bedrijf is in de afgelopen vijf jaren verdubbeld tot 150 miljoen dollar. Dr. Hauschka profiteert van de groene golf, zo zegt de NYT maar wijst er terecht op dat WALA/Dr.Hauschka al 73 jaren doen waar anderen pas sinds de jaren ’90 mee bezig zijn: duurzaam en eerlijk produceren.
Dat het bij Dr.Hauschka om meer dan een cosmetisch marketinggericht verhaal gaat, wordt ook duidelijk in het bericht: de eigendomsstructuur van WALA/Dr.Hauschka is immers zó vorm gegeven dat het bedrijf niet gekocht kan worden en dat winsten op een zinvolle manier besteed worden.
“Het vereist een hogere vorm van bewustzijn en wilskracht om op dit niveau te tuinieren”, zo wordt een Dr.Hauschka-tuinman geciteerd.
Ziehier het artikel van de NY Times: n.y.times